Wat is het doel van De Tijdmachine?

In de afgelopen jaren heeft Stichting De Tijdmachine (ANBI) onderzoek gedaan naar wat ouderen nog graag willen doen. Er zijn ruim 1.000 ouderen geïnterviewd en veel van deze ouderen gaven aan dat ze de gezelligheid van de kroeg of dansschool uit hun tijd heel erg misten. Denk hierbij aan de muziek en sfeer waarbij men lekker aan het dansen en sjansen was onder het genot van een hapje en een drankje.

Om dit mogelijk te maken is Stichting De Tijdmachine in januari 2015 gestart met het project Gouwe Ouwe. Tijdens Gouwe Ouwe wordt een woonzorgcentrum voor een paar uur volledig omgetoverd tot een ouderwets gezellige kroeg.

Stichting De Tijdmachine – Benefietconcert Gouwe Ouwe Kampen – 25 juni 2016

Bij Gouwe Ouwe staat oprecht contact centraal; er wordt samen gezongen, gedanst en gesjanst op livemuziek uit de jaren 60. Onze huisband, De Tijdmachinisten, zorgt voor een onvergetelijke middag of avond voor ouderen.

De muzikanten spelen de grote hits uit de jaren 60; van The Beatles tot Willy Alberti en zijn dol op verzoeknummers. Zij delen het podium ook graag met de bewoners als zij een moppie mee willen doen! De muzikanten maken makkelijk contact met de ouderen, houden van een grap en een grol, spelen in op de situatie en zijn echte sfeermakers.

Van meezingers tot tranentrekkers, van polonaise tot rock ‘n roll, bij Gouwe Ouwe gaat u op een muzikale reis door de sixties.