Bezige breiers, kunstenaars gezocht in Limmen

In Limmen zijn nog veel ouderen die graag creatief uitspatten met een breinaald of schilderkwast. Ook is een uitje naar een veiling een grote wens. Maak jij er samen een leuke dag van? Lees snel verder…

In het afgelopen jaar hebben wij samen met onze vrijwilligers meer dan 1000 ouderen geïnterviewd. In de rondreizende tijdmachine brachten we de geuren, kleuren, geluiden en herinneringen van de jaren 60 terug bij de ouderen. Vervolgens vroegen we: “Wat zou u op dit moment nog willen doen?” De antwoorden waren net zo verschillend als de levens waar ze ons over vertelden. Een ding hadden ze wel gemeen, het zijn de kleine dingen die het ‘m doen: haring happen op de markt, kijken naar een oude film, een dansje op Elvis of het bespreken van de actualiteit.
Nu is het tijd voor actie, wie helpt ons mee zodat Hans zo nu en dan een haring kan happen? En Antonia met een jonge vent de foxtrot kan dansen? Misschien ben jij dat wel…

Hieronder vind je per gemeente wat ouderen in Limmen graag willen doen. Wil je graag wat doen? Vul dan onderaan deze pagina het formulier in en wij nemen contact met je op!

Gezocht: een praatje

Meneer heeft zijn hele leven hard gewerkt bij de hoogovens. Hij verteld daar graag over. Hij zou het erg fijn vinden als je zo nu en dan op visite komt, een blokje om gaat of gewoon een praatje komt maken. Lijkt het je leuk om dit te doen? Geef je op! >>

Gezocht: frisse, fruitige vrijwilliger om samen de veiling te bezoeken

Inmiddels zijn de bananen, mandarijnen en mango’s 365 dagen per jaar verkrijgbaar bij de Albert Heyn. Maar deze meneer, woonachtig in een Limmens woonzorgcentrum, weet nog exact hoe het is om fruit in te kopen op de veiling en te verkopen vanuit zijn eigen winkel. Hij plukt nog steeds de vruchten van zijn herinneringen. Welke frisse en fruitige vrijwilliger wil samen met deze meneer de fruitveiling bezoeken? (Bijvoorbeeld Broekerveiling)

Frisse Neus

‘Ik leefde vroeger buiten, lekker fietsen maar ook wandelen, en ik zou het heerlijk vinden om zo nu en dan een blokje om te gaan’. Ga jij er met deze mevrouw op uit? Geef je op! >>

Gezocht: Maatje voor bezoek aan het klooster

Ze houden van God een brachten hun leven door in het klooster. Hun geloof betekent alles voor ze. Soms missen ze de geestelijke sfeer. De zusters zouden het heerlijk vinden om heel even terug te gaan, de geestelijke sfeer die hun leven doortrok weer even te ervaren. Wie gaat er met hen mee naar het klooster?

Gezocht: Paardenliefhebber

Ze is niet vies van een oud-Hollands snoepje en is gek op paarden. Ze zou dan ook graag met paarden willen werken. Wie vind het leuk om mevrouw mee te nemen naar de manege?

Gezocht: Gezellig filmmaatje

Deze 96-jarige dame zou het heel leuk vinden om af en toe een film te kijken. Wie gaat er gezellig een middag of avond met haar naar de bioscoop?

Gezocht: een vrolijk dansmaatje

Deze man woont in een woonzorgcentrum in Limmen en zit vol grapjes. Vroeger won hij veel prijzen met stijldansen. Hij zou graag eens rolstoeldansen of naar dansmuziek luisteren. Ben jij die vrolijke vrijwilliger die samen met meneer de dansvloer op gaat?

Gezocht: maatschappelijk betrokken meedenkmaatje

Sta jij met je beide benen in deze maatschappij en wil je iemand anders de kans geven een maatschappelijke bijdrage te leveren? Voor een meneer in een Limmens woonzorgcentrum zoeken we een meedenkmaatje; iemand die samen met meneer wil nadenken over de bijdrage die meneer momenteel kan leveren in het maatschappelijke verkeer. Voel jij je aangesproken?

Gezocht: liefhebbers van Toon Hermans om samen conferences te luisteren

Ik denk wel ’s zal ik ’s wat doen… zong Toon Hermans in 1967. Wij dagen je uit om niet meer te denken en simpelweg te doen. Ben jij een Toon Herman-liefhebber, wil jij ook wel ’s wat doen, bijvoorbeeld samen met een rasechte Amsterdamse man een Toon Hermans-conference bekijken?

Gezocht: kunstzinnig schildermaatje

Hanteer je de verfkwast met verve en zou je graag samen met een oudere dame schilderen? Deze vrouw is vijvenvijftig jaar gelukkig gehuwd, maar ze zou haar tweede liefde, het schildersdoek, graag meer aandacht geven. Welke artistiekeling wil wat kleur geven aan de wereld van deze kunstzinnige dame en samen de schilderkwast ter hand nemen?
Geef je op! >>

Gezocht: zangers, zangeressen, dirigenten, organisten

Vroeger zong hij de sterren van de hemel. Maar liefst vijfendertig jaar lang zong hij in een koor. Hij zou nu nog graag zingen, het liefst in het woonzorgcentrum. Goede orgelbegeleiding is wel cruciaal voor een koor. Wie wil samen met meneer Bruin een koor oprichten?/Wie wil meneer Bruin helpen bij de oprichting van een koor? Geef je op! >>

Gezocht: aanhakers, bezige breiers en creatieve handwerkbegeleiders

Brei en handwerk je graag? En ben je niet te beroerd om een ander te helpen die een steekje laat vallen? Word dan handwerkbegeleider bij een Limmens woonzorgcentrum! Meerdere bewoonsters hebben hier aangegeven dat ze graag eens willen breien en handwerken. Zelf iets maken, haken of breien geeft een vrij en blij gevoel. Voel je je aangesproken? Haak dan aan!

Gezocht: Liefhebbers Klassieke muziek

Bach, Rachmaninov, Vivaldi: bewoners in de Cameren zijn gek op klassieke muziek. Ze kunnen geen genoeg krijgen van de klanken van een oorstrelend orkest. Wie wil samen met een aantal bewoners van een woonzorgcentrum in Limmen een klassiek evenement organiseren? Geef je op! >>

Ik wil meer informatie

Stuur je liever zelf een mailtje? Dat kan naar: anne@stichtingdetijdmachine.nl.

Foto: Mabel Amber (Unsplash)