Vrijwilliger gezocht!

In De Tijdmachine Noord-Holland gaan ouderen terug in de tijd. Als vrijwilliger maak je een ronde met de ouderen door de woonkamer, de keuken, de bioscoop en de dancing. De verhalen over vroeger ontstaan dan vanzelf. Word jij onze nieuwe reisleider?

Vervolgens ga je in gesprek op basis van vier vragen:

– Hoe zag uw leven eruit in de jaren 60?
– Wat deed u graag?
– Wat zou u graag willen doen?
– Wat zou u voor iemand anders of het huis willen doen?

Je verwerkt de uitkomsten van het gesprek in een tijdcapsule. Op basis van de uitkomsten gaat de activiteitenbegeleiding het activiteitenprogramma waar mogelijk aanpassen. Wanneer wensen niet in het activiteitenprogramma passen, worden er maatjes gezocht. De match tussen de oudere en het maatje is gebaseerd op gemeenschappelijke interesses, hobby of werkervaring. Voor het afnemen van de interviews en het invullen van de tijdcapsule volg je een workshop van Stichting De Tijdmachine. In de periode tot december 2016 vragen we een minimale inzet van 4 dagdelen van 2,5 uur.

Kijk hier voor meer informatie of lees hoe Jikke en Wilemijn het vinden om vrijwilliger bij De Tijdmachine te zijn.