Rommelen aan radio’s, zwieren in de dancing of fietsen in Huizen

De wensen van de bewoners in Huizen lopen uiteen en dit is nog maar slechts een kleine greep uit het aanbod. Wil jij een ouderen een leuk moment geven? Lees snel verder…

In het afgelopen jaar hebben wij samen met onze vrijwilligers veel ouderen in Huizen geïnterviewd. In de rondreizende tijdmachine brachten we de geuren, kleuren, geluiden en herinneringen van de jaren 60 terug bij de ouderen. Vervolgens vroegen we: “Wat zou u op dit moment nog willen doen?” De antwoorden waren net zo verschillend als de levens waar ze ons over vertelden. Een ding hadden ze wel gemeen, het zijn de kleine dingen die het ‘m doen: haring happen op de markt, kijken naar een oude film, een dansje op Elvis of het bespreken van de actualiteit.
Nu is het tijd voor actie, wie helpt ons mee zodat Hans zo nu en dan een haring kan happen? En Antonia met een jonge vent de foxtrot kan dansen? Misschien ben jij dat wel…

Hieronder vind je wat ouderen in Huizen graag willen doen. Wil je graag wat doen? Vul dan onderaan deze pagina het formulier in en wij nemen contact met je op!

PLAATJE DRAAIEN

Twee dames willen allebei meer muziek in huis: vinden allebei dat er wel wat meer muziek mag worden gedraaid: “liedjes van Sonneveld, jazz of klassiek, dat zou toch hartstikke gezellig zijn”. Vind jij het leuk om eens plaatjes te komen draaien? Neem dan contact met ons op! Geef je op! >>

FRISSE NEUS OF EEN BOODSCHAPJE DOEN

In ons woon-zorgcentrum zijn meerdere mensen die graag wat vaker een frisse neus zouden willen halen. Een wandelingetje, even naar het oude dorp, een stukje over de hei of een boodschapje doen. Vind jij het gezellig om af en toe een wandeling te maken? Neem dan contact met ons op! Geef je op! >>

Louis Armstrong draaien of weg zwijmelen bij My Fair Lady

Mevrouw heeft in haar leven heel wat muziek gehoord. Ze genoot van een goed vioolconcert maar nog meer van jazzmuziek. Op het moment voelt ze zich wat alleen en zou ze nog graag naar jazzmuziek luisteren of de film My Fair Lady bekijken. Ben jij ook een jazzfanaat en lijkt het je leuk samen met deze dame muziek te luisteren of ga je liever voor een gezellig filmmiddag… Geef je op! >>

wegwijs met tablet

‘Ik weet hoe hij aan moet en daar houdt het wel zo’n beetje op’. Voor een mevrouw uit Huizen zijn we op zoek naar iemand die haar wegwijs wil maken met haar tablet. Weet jij hoe het werkt en wil jij het mevrouw leren? Geef je op! >>

Zwieren in de dancing

Mevrouw genoot vroeger in de dancing. Ze zou het heerlijk vinden om op zondagmiddag een eigen ‘dancing’ te hebben. Een dancing waarbij je plaatjes kan aanvragen en met elkaar kan genieten van muziek. Vind jij het leuk om dit met haar te organiseren? Geef je op! >>

Als ik een keer met mijn fietsbelbel

Meneer vond het vroeger leuk om in gesprek te gaan met jongeren en wat genoot hij van het verenigingsleven. Op dit moment zou hij wel een rondje willen maken op de duofiets met een jonger iemand, met wie hij dan een gezellig en verfrissend praatje kan maken. Lijkt het je wat om met deze meneer een fietstochtje te maken? Geef je op! >>

Sla ze aan de haak

Meneer ging vroeger het liefste vissen en zou dit nu ook nog wel willen. Hij heeft hier wel een beetje hulp bij nodig. Vind jij leuk om zo nu een dan gezellig te gaan hengelen? Geef je op! >>

Wist je dat?

Meneer is een wandelende encyclopedie. Hij weet alle data van belangrijke gebeurtenissen uit de afgelopen 50 jaar uit z’n hoofd. Hij houdt erg van techniek en heeft vroeger veel aan radio’s geknutseld. Een andere hobbies was muziek: “Ik draaide platen al vanaf 1959; Strauss, Chopin, jaren 50 en jaren 60 muziek”

Lijkt jou het leuk om het met meneer over techniek te hebben en plaatjes te draaien? Geef je op! >>

Ik wil meer informatie

Stuur je liever zelf een mailtje? Dat kan naar: anne@stichtingdetijdmachine.nl.

Foto: Peter Miranda (Unsplash)