Violist, hengelaars en koffie leuten gezocht in Zaandam

De wensen van de bewoners in Zaandam lopen uiteen en dit is nog maar slechts een kleine greep uit het aanbod. Wil jij een ouderen een leuk moment geven? Lees snel verder…

In het afgelopen jaar hebben wij samen met onze vrijwilligers meer dan 1000 ouderen geïnterviewd. In de rondreizende tijdmachine brachten we de geuren, kleuren, geluiden en herinneringen van de jaren 60 terug bij de ouderen. Vervolgens vroegen we: “Wat zou u op dit moment nog willen doen?” De antwoorden waren net zo verschillend als de levens waar ze ons over vertelden. Een ding hadden ze wel gemeen, het zijn de kleine dingen die het ‘m doen: haring happen op de markt, kijken naar een oude film, een dansje op Elvis of het bespreken van de actualiteit.
Nu is het tijd voor actie, wie helpt ons mee zodat Hans zo nu en dan een haring kan happen? En Antonia met een jonge vent de foxtrot kan dansen? Misschien ben jij dat wel…

Hieronder vind je wat ouderen in Zaandam graag willen doen. Wil je graag wat doen? Vul dan onderaan deze pagina het formulier in en wij nemen contact met je op!

OP CRUISE NAAR DE KAAP

Daar droomt deze heer nog van, een heerlijke reis naar Zuid Afrika. Wij zijn nieuwsgierig geworden waar deze wens eigenlijk vandaag komt? Ben jij dat nieuwsgierige aagje die dat wel kan achterhalen? Geef je op! >>

HENGELEN OP WIELEN

Welke ervaren visser, neemt deze hengelaars mee op sleeptouw? Graag zouden 2 heren uit ons huis nog eens willen vissen. Kan jij wel overweg met een rolstoel en een vis aan de haak slaan? Dan horen we dat graag!Geef je op! >>

GOED GESPREK MET …

Vroeger sportte ze veel en haalt ze graag herinneringen op van die tijd. Ze gaat ook graag naar de kerk en is nu op zoek naar een maatje die haar regelmatig kan bezoeken. Iets voor jou? Geef je op! >>

PLAATJE DRAAIEN

Twee dames willen allebei meer muziek in huis: vinden allebei dat er wel wat meer muziek mag worden gedraaid: “liedjes van Sonneveld, jazz of klassiek, dat zou toch hartstikke gezellig zijn”. Vind jij het leuk om eens plaatjes te komen draaien? Neem dan contact met ons op! Geef je op! >>

Reisverhalen

Wat heeft ze veel gereisd in haar leven, haar woonkamer staat vol met trofeeën. Ze zou het erg leuk vinden om met iemand reisverhalen op te halen. Niet alleen die van haarzelf maar ook die van jou. Geef je op! >>

KLETSKOUSEN EN KOFFIE LEUTEN GEZOCHT

We hebben verschillende bewoners in ons huis die graag wat vaker gezelschap zouden willen. Kom jij een keertje koffieleuten en herinneringen van vroeger ophalen over schepen, de modevakschool en wat nog meer? Geef je op! >>

Frisse neus of een boodschapje doen

In ons woon-zorgcentrum zijn meerdere mensen die graag wat vaker een frisse neus zouden willen halen. Een wandelingetje, een beetje meer natuur of naar de Dekamarkt. Vind jij het gezellig om af en toe een wandeling te maken? Neem dan contact met ons op! Geef je op! >>

All that jazzzzzz

We hebben een grote fan van Elle Fitzgerald, Rita Reijs en Louis Armstrong in ons midden. Kom jij een keer fijne jazz plaatjes draaien met deze dame? Je zou haar hier een groot plezier mee doen!Geef je op! >>

GEZOCHT: AANHAKERS, BEZIGE BREIERS EN CREATIEVE HANDWERKBEGELEIDERS

Brei en handwerk je graag? En ben je niet te beroerd om een ander te helpen die een steekje laat vallen? Voor een aantal dames in Zaandam zijn we op zoek naar mensen die het leuk vinden om ze een handje te helpen. Voel je je aangesproken? Geef je op! >>

Ik wil meer informatie

Stuur je liever zelf een mailtje? Dat kan naar: anne@stichtingdetijdmachine.nl.

Foto: Peter Miranda (Unsplash)