Voetballers, wandelaars en losse heupen gezocht in Castricum

De wensen van de bewoners in Castricum lopen uiteen en dit is nog maar slechts een kleine greep uit het aanbod. Wil jij een ouderen een leuk moment geven? Lees snel verder…

In het afgelopen jaar hebben wij samen met onze vrijwilligers meer dan 1000 ouderen geïnterviewd. In de rondreizende tijdmachine brachten we de geuren, kleuren, geluiden en herinneringen van de jaren 60 terug bij de ouderen. Vervolgens vroegen we: “Wat zou u op dit moment nog willen doen?” De antwoorden waren net zo verschillend als de levens waar ze ons over vertelden. Een ding hadden ze wel gemeen, het zijn de kleine dingen die het ‘m doen: haring happen op de markt, kijken naar een oude film, een dansje op Elvis of het bespreken van de actualiteit.
Nu is het tijd voor actie, wie helpt ons mee zodat Hans zo nu en dan een haring kan happen? En Antonia met een jonge vent de foxtrot kan dansen? Misschien ben jij dat wel…

Hieronder vind je per gemeente wat ouderen in Castricum graag willen doen. Wil je graag wat doen? Vul dan onderaan deze pagina het formulier in en wij nemen contact met je op!

SCHAAKMAT!

Meneer heeft in zijn leven heel wat partijen geschaakt en gedamd. Het lijkt hem heerlijk om dat weer eens wat op te pakken. Gaat jou kennis verder dan de paardensprong en vind je het leuk om zo nu en dan een partij te spelen? Geef je op! >>

Een kopje koffie met…

In Castricum woont een lieve vrouw die haar hele leven voor anderen klaar heeft gestaan. Was je ziek, zwak of misselijk ze stond bij op de stoep met een bloemetje, pannetje of gewoon om even te kijken hoe het met je was. Nu mevrouw zelf niet meer zo goed te been is zou ze het heel fijn vinden dat er iemand bij haar op bezoek komt. Sta jij binnenkort bij haar op de stoep?  Geef je op! >>

Nooit te oud voor Yoga

We hebben maar liefst 2 dames in ons woon-zorg centrum die nog graag aan Yoga doen en ook graag een yoga-clubje willen. Ben jij die Yogi die ze daarmee helpt?

Eitje erbij?

Hard, zacht, roer, spiegel of omelet, voor een mevrouw in Castricum zijn we op zoek naar iemand die gezellig een eitje met haar wil tikken. Dus breek de dag, tik een eitje! Geef je op! >>

Gezocht: Handige harry

Voor 3 technische mannen die altijd met veel plezier met hun handen hebben gewerkt zijn we op zoek naar een ‘ploegchef’. Vind jij het leuk om zo nu en dan te klussen met deze mannen op leeftijd? Geef je op! >>

Piano leren spelen

Je bent nooit te oud om te leren. Voor een mevrouw op leeftijd zijn we op zoek naar iemand die het leuk vindt om haar piano te leren spelen. Niet direct Chopin maar beginnen bij Vader Jacob en dan stapje voor stapje… Geef je op! >>

GEZOCHT: AANHAKERS, BEZIGE BREIERS EN CREATIEVE HANDWERKBEGELEIDERS

Brei en handwerk je graag? En ben je niet te beroerd om een ander te helpen die een steekje laat vallen? Word dan handwerkbegeleider bij een Castricums woonzorgcentrum! Meerdere bewoonsters hebben hier aangegeven dat ze graag eens willen breien en handwerken. Zelf iets maken, haken of breien geeft een vrij en blij gevoel. Voel je je aangesproken? Haak dan aan!
Geef je op! >>

Herinneringen ophalen met… reislustige actieve man

Vroeger zat hij op Java voor de militaire dienst en heeft hij veel mogen reizen. Nu heeft hij mooie verhalen die hij graag met u deelt. Daarnaast is hij ook in voor een wandeling, fietstochtje of een potje bridge. Komt u af en toe mooie herinneringen ophalen met deze heer?

Gezocht: Gids voor Oude Kerk in Egmond

Weet u wel wat over de Oude Kerk in Egmond te vertellen? Dan zou een bezoekje samen met een dame uit ons woon-zorgcentrum, haar erg blij maken. Al een tijdje is zij nieuwsgierig naar de historie van de kerk en hoort zij er graag meer over. Is dit iets voor u?
Geef je op! >>

Herinneringen ophalen met… een apothekers-assistente in Indië

Deze dame was vroeger apothekers-assistente in Indië en Nieuw Guinea. Ze vertelt graag over haar belevenissen van toen. En ze droomt over een reis naar Nieuw-Zeeland om haar kleindochter te ontmoeten.Komt u af en toe mooie herinneringen ophalen met deze dame?

Een goed gesprek met …

Mevrouw is erg op de hoogte van de actualiteit, ze lees elke dag de krant en kijkt naar het journaal. Ze is op zoek naar iemand waar ze de ontwikkelingen mee door kan nemen en wellicht een kleine discussie mee voeren. Volg jij de actualiteit en lijkt je het leuk om eens kennis te maken met mevrouw? Neem dan contact met ons op!

Plaatje draaien

Twee bewoners van De Santmark willen allebei meer muziek in huis: vinden allebei dat er wel wat meer muziek mag worden gedraaid: “liedjes van Sonneveld, jazz of klassiek, dat zou toch hartstikke gezellig zijn”. Vind jij het leuk om eens plaatjes te komen draaien? Neem dan contact met ons op!

De paden op

Meneer heeft veel van de wereld gezien en Ierland is zijn favoriet: “Het mooiste aan Ierland is de natuur!” Op dit moment zou hij graag wat meer naar buiten gaan. Zo kan hij hier ook lekker van de natuur genieten. Vind jij het leuk om zo nu en dan op pad te gaan met meneer?
Geef je op! >>

Een jonge vent met losse heupen

Mevrouw heeft één droom en dat is een tango of foxtrot dansen met een jonge vent maar alleen als ie het echt kan! Ben jij los in de heupen en ken je de passen?

Boodschapje doen

“Een boodschap doen bij de Dekamarkt, dat lijkt me fijn”. Mevrouw kan hier wel wat hulp bij gebruiken, daarnaast is het ook gezelliger met z’n tweeën. Wil jij met mevrouw een boodschap doen? Neem dan contact met ons op!

Een frisse neus

Meneer geniet ervan om buiten te zijn: “vooral van de mooie bloemen in het voorjaar”. Meneer woont nog niet zo lang in Castricum en kent de weg niet zo goed. Ken jij Castricum op je duimpje en lijkt je het leuk om zo af en toe een blokje om te maken met meneer?

Kaartje leggen

Mevrouw heeft heel wat potjes klaverjassen gespeeld in de Amsterdamse Jordaan. Ze zou graag nog eens een kaartje leggen: “gezellig is dat joh!”
Er zijn vaak maar drie spelers en dan kan je niet spelen. Hou jij van Klaverjassen en speel je graag een boompje mee? Neem dan contact met ons op!

Spring maar achterop!

Vroeger had mevrouw door het drukke huishouden niet zoveel tijd om te sporten of spelletjes te spelen. Wel genoot ze erg van fietsen en nu zou dit nu ook willen doen. Wil jij zo nu en dan met vrouw een rondje willen fietsen door Castricum?
Geef je op! >>

Kunt u tegen uw verlies?

In ons woon-zorgcentrum zijn meerdere mensen wel in voor een spelletje. Van scrabble tot schaken, van dammen tot rummy-kub en natuurlijk ook kaarten. Vind u het gezellig om af en toe een spelletje met 1 of meerdere mensen te spelen?

Balletje trappen

Trots is meneer op zijn verleden als voetballer bij Blauw-Wit Amsterdam, hij speelde door heel Europa! Een balletje trappen is iets wat hij nog graag een keer zou doen. Lijkt het je leuk om zo nu en dan een balletje te trappen met meneer en het over voetbal te hebben? Neem dan contact met ons op!

Frisse neus halen met…

In ons woon-zorgcentrum zijn meerdere mensen die graag wat vaker een frisse neus zouden willen halen. Een wandelingetje, een beetje meer natuur of naar het winkelcentrum. Vind u het gezellig om af en toe een wandeling te maken met 1 of meerdere mensen?

Handige Harry?

Deze meneer wil graag meer ondernemen, maar kan wel wat hulp gebruiken met zijn elektrische rolstoel. Weet jij wel raad met elektrische rolstoelen? Dan kan je hem wellicht wat verder op weg helpen… Geef je op! >>

Ik wil meer informatie

Stuur je liever zelf een mailtje? Dat kan naar: anne@stichtingdetijdmachine.nl.

Foto: Erol Ahmed (Unsplash)