Gouwe Ouwe

Home Projecten Gouwe Ouwe

Ouderwets genieten met Gouwe Ouwe

Gouwe Ouwe is een ouderwets gezellige middag of avond. Een muzikale reis naar de jaren 60. Onze huisband, De Tijdmachinisten, speelt de grote hits; van Elvis Presley tot Wim Sonneveld. Gouwe Ouwe is een activiteit voornamelijk voor woonzorgcentra, maar ook te boeken door wijkcentra of het lokale dorpshuis. Omdat contact centraal staat, vinden we het belangrijk dat Gouwe Ouwe altijd algemeen toegankelijk is. Iedereen is welkom, van buurtbewoners tot familieleden en vrienden.

Meer dan muziek

Bij Gouwe Ouwe staat contact centraal. Er wordt samen gezongen, gedanst en gesjanst, net zoals in de kroeg op het Rembrandtplein in Amsterdam of de Oude Veiling in Aalsmeer. Voor Gouwe Ouwe toveren we de locatie (woonzorgcentra, buurthuis, etc.) om tot een ouderwetse sixties-kroeg voor een middag of avond. Naast het decor met ouderwetse lambrisering nemen we ook oude tafelkleedjes, blikken met zoute sticks en bloemetjes mee.

We gaan op muzikale reis door het verleden. Swing mee, sluit je ogen en al snel beland je in de sixties. Je danspartner herinnert zijn eerste liefde op de klanken van Elvis. De vrouw in de rolstoel pinkt een traantje weg bij de herinnering aan toen. Er wordt gedanst, gezongen, gesjanst. Onze vrijwilligers leggen de bezoekers in de watten en doen een dansje mee. Er is geen vast programma, de muzikanten spelen in op wat er in de zaal gebeurt. Zo is ieder feestje uniek!

Video’s Gouwe Ouwe

Voorkomen van eenzaamheid

In de afgelopen periode hebben we ons met Gouwe Ouwe steeds meer gericht op de thuiswonende ouderen. Zo organiseerden we in samenwerking met verschillende gemeenten, zorg- en welzijnsorganisaties Gouwe Ouwe’s waar thuiswonende ouderen persoonlijk voor werden uitgenodigd.

En niet zonder succes. Een mooi voorbeeld is de Gouwe Ouwe XL die we in samenwerking met Cordaan en de Gemeente Huizen organiseerden in de aula van een middelbare school. Hier waren meer dan 150 ouderen aanwezig van wie ruim 50 thuiswonend. De activiteitenbegeleiders van de zorgorganisatie hebben veel van deze ouderen betrokken bij de activiteiten die ze wekelijks organiseren. De ouderen zijn op deze manier aangehaakt bij activiteiten bij hun om de hoek.

Op deze feestelijke en laagdrempelige manier draagt Gouwe Ouwe bij aan het tegengaan van eenzaamheid van ouderen.

Vragen of boeken?

Is je interesse gewekt voor een Gouwe Ouwe activiteit in een zorgcentrum, buurthuis of andere locatie? Wil je meer informatie of ben je benieuwd naar een vrijblijvende prijsopgave? Wij helpen je graag verder.

De eigen bijdrage is afhankelijk van het aantal bewoners van een woonzorgcentrum/verpleeghuis of vaste deelnemers in een wijkcentrum. Wanneer je dit aantal vermeldt in de mail, kunnen we direct aangeven wat de eigen bijdrage is.