Wat is belevingsgerichte zorg?
Beleveringsgerichte zorg is zorg die mensen op weg helpt om hun levens weg op een eigen manier te vervolgen. In deze werkwijze staat de mens centraal.

Van veel ouderen kregen we zelf de reactie: Het is met voldoening terugkijken en vol verwachting vooruitkijken terwijl ik de dingen doe die ik graag wil en kan. De Tijdmachine ontwikkelt projecten die uitgaan vanuit de gedachte van belevingsgerichte zorg, onze projecten gaan echter voornamelijk in op het welbevinden van ouderen. Vandaar dat al onze projecten belevingsgericht zijn.

Zijn de activiteiten alleen voor ouderen met dementie?
Nee, de activiteiten richten zich op zelfstandig wonende ouderen in de wijk tot de ouderen in een vergevorderd stadium van dementie wonend in een woonzorgcentrum. We stemmen onze activiteiten zoveel mogelijk af op de bezoekers. Binnen de activiteiten hebben we speciale aandacht voor het creëren van een omgeving waarin zintuigenprikkeling meer voorop staat. We kunnen dus per activiteit inspelen op de groep ouderen.