Gouwe_Ouwe_Dichtbij_in_coronatijden_Sera

Sera Rademakers

Sera 19 jaar

Vrolijkheid in een benauwde tijd

14:00 De radio gaat uit, de livestream van Stichting De Tijdmachine aan. Sera Rademakers (73) zit er klaar voor. “Jullie muziek is zó gezellig. Het is jammer dat het maar drie kwartier duurt.”

De Rotterdamse kende Stichting De Tijdmachine niet, maar hoorde via haar vriendin Joke van de livestreams. “Joke is een vriendin van vroeger. We leerden elkaar kennen toen onze kinderen klein waren. Ruim dertig jaar later hebben we nog steeds contact. Af en toe ga ik een weekend naar haar toe. Ze was pas jarig, normaal neem ik dan de taxi om haar te zien. Dat kan nu niet, want we zitten allebei aan huis gekluisterd. Toen heb ik een verzoeknummer voor haar aangevraagd bij de Gouwe Ouwe livestream.”

Ik vroeg een verzoeknummer aan voor mijn vriendin

Heel lang huisarrest

Sera heeft dementie, vooral haar kortetermijngeheugen is slecht, vertelt ze. “En ik heb astma en bronchitis, waardoor ik met de stormen begin dit jaar niet naar buiten kon. Tja,” zegt de onvervalste Rotterdamse; “ik hoor bij de doelgroep ‘zo de pijp uit’, dus ik blijf binnen. Wel balen hoor, het voelt als een heel lang huisarrest.”

Toch een beetje samen

Vaak luisteren Joke en Sera samen naar de muziek van de Tijdmachine. Zo zijn ze toch een beetje samen. Sera: “Lekkere muziek is het; heerlijke oude nummers. Ik zit vaak te swingen op mijn stoel. Ik hou van vrolijke muziek; van the Blue Diamonds of Willeke Alberti bijvoorbeeld.”

Ik zit vaak te swingen op mijn stoel

Spontane zangeres

“Van de week zag ik zo’n spontane zangeres bij jullie, met een mooie uitstraling. Daar word je toch hartstikke blij van? Het is een benauwde tijd waarin we leven. Deze muzikanten brengen vrolijkheid. Het is altijd zó gezellig, dat ik het jammer vind dat het maar drie kwartier duurt.”

Logo_Stichting_de_Tijdmachine

Gouwe Ouwe Zomertour

Wil jij je bewoners muzikaal onderdompelen in een op maat gemaakt programma? Helemaal Corona-proof? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen!

Gouwe Ouwe Livestream sessies

Onze muzikanten spelen iedere zondag van 14.00 tot 14.45 uur live op onze facebookpagina.

Van Willeke Alberti tot Trini Lopez en van The Beatles tot Johnny Jordaan. Heb je een verzoekje? Stuur ons dan een berichtje! Iedere dag worden er meerdere verzoeknummers gespeeld.