Teun van Rijswijk dichtbij Gouwe Ouwe

Teun van Rijswijk

Ik ben opgegroeid met deze muziek!

Ik ben opgegroeid met de muziek van Gouwe Ouwe!

Gouwe Ouwe livestream
“Vanaf het moment dat ik kon lopendanste ik al.” Aan het woord is Teun van Rijswijk (76), enthousiaste kijker van de Gouwe Ouwe livestream. Deze rasechte Amsterdammer kon tapdansen als geen ander, gaf les in linedance en reisde rond zijn 20e het hele land door met accordeonduo de Coralla’s. Ook stond hij wel eens op de planken om een moppie te zingen. “Maar dat is nooit wat geworden,” vertelt Teun. “Nee joh, ik kon voor geen meter zingen.”

Plaatjes draaien met open raam
“Muzikaliteit heerste in de familie,” vertelt Teun. “Mijn vader had een grote kast vol 78 toerenplatenHij was een voorloper op dat gebied. Op zondagen draaide hij die plaatjes met het raam open, op Amsterdam Wittenburg. De hele buurt genoot mee.” Althans, dat dácht de familie, tot de politie langskwam die zei: ‘mag het geluid wat zachter?’. Teun grinnikt nog bij de herinnering.

Spontaniteit
Hij stuitte ‘stomtoevallig‘ op de Gouwe Ouwe livestream van Stichting De Tijdmachine. “Ik ben fan van de muzikanten. Ze spelen zo leuk in op allerlei dingen. Hoe ze spelen en elkaar plagen is mooi om te zien. De spontaniteit springt er vanaf! En ook al gaat er iets mis, het maakt niet uit. Hun uitstraling is zo mooi. Ze flappen er van alles uit en dat maakt het nog leuker.”

Muziek uit mijn tijd
“En dan die muziek. Ik vind het zo ontzettend leuk! De muzikanten zijn helemaal niet uit de jaren 60. Daarom vind ik het erg knap dat ze zich al die oude muziek eigen maken. Ik ben opgegroeid met de muziek van Gouwe Ouwe. Ik was gek van de Everly Brothers, Perry Como, Paul Anka, Conny Froboess.

Echte professionals
Hij duikt in zijn eigen platencollectie. Het ene na het andere plaatje komt tevoorschijn: van the Beatles tot ABBA, van Corry Konings tot nieuwere muziek van de Dixie Chicks en Nightwish. “Ik heb zelf natuurlijk gemusiceerd, maar ik hoor en zie dat de muzikanten van Gouwe Ouwe echte professionals zijn. Ik ben een enorme fan!”

Logo_Stichting_de_Tijdmachine

Gouwe Ouwe Zomertour

Wil jij je bewoners muzikaal onderdompelen in een op maat gemaakt programma? Helemaal Corona-proof? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen!

Kijk hier voor meer informatie.

Gouwe Ouwe Livestream sessies

Onze muzikanten spelen iedere zondag van 14.00 tot 14.45 uur live op onze facebookpagina.

Van Willeke Alberti tot Trini Lopez en van The Beatles tot Johnny Jordaan. Heb je een verzoekje? Stuur ons dan een berichtje! Iedere dag worden er meerdere verzoeknummers gespeeld.