Dichtbij_Gouwe_Ouwe_Els_Kools

Els Kools

Dat enthousiasme dat de muzikanten uitstralen! Het druipt er gewoon vanaf

Op het puntje van m’n stoel

“Ik zit buiten en zing uit volle borst mee met jullie muziek. De vogels stoppen met fluiten en kijken me verbaasd aan, maar dat maakt me niets uit.”

Aan het woord is Els Kools, trouwe luisteraar van de Gouwe Ouwe livestream. Ze ontdekte Gouwe Ouwe via de Facebookgroep Breincollectief, die zich bezighoudt met dementie. Els: Via mijn buren kwam ik in aanraking met mensen met dementie. Muziek is, juist bij dementie, een prachtig middel om mooie momenten van vroeger te delen. Muziek verbindt; het ontroert.” Ook zelf zingt ze graag mee met de muzikanten van Gouwe Ouwe: “Dat enthousiasme dat de muzikanten uitstralen, dat plezier! Het druipt er gewoon vanaf. Dat is zo bijzonder om te zien. Daar ga je van op het puntje van je stoel zitten. Dan ga je vanzelf meezingen.”

Dat enthousiasme dat de muzikanten uitstralen! Het druipt er gewoon vanaf.

Klanken over de oceaan

Els ziet haar dochters momenteel niet. Een van hen woont in Noord-Holland en zit in quarantaine, de ander heeft de Hollandse grond verruild voor Amerikaanse bodem. De Gouwe Ouwe-klanken reiken echter tot over de oceaan. Els: “Ik heb mijn kinderen altijd opgevoed met muziek. Nu kijk ik samen met mijn dochters naar de Gouwe Ouwe livestream. Mijn dochter in Amerika deelt de muziek via Zoom met andere Nederlanders, van de Hollandse club in Vancouver, in het buitenland. Samen zingen ze mee met jullie liedjes. Dat is toch geweldig?!”

Samen met mijn dochters kijk ik naar de Gouwe Ouwe livestream

Dagelijkse cadeautjes

Tien jaar geleden kreeg Els een ongeluk met haar kleinzoon. Ze vertelt: “Sindsdien willen mijn benen niet meer wat ik graag wil. Ik loop met een rollator. Ik ben normaal dus al gebonden aan huis. Gelukkig weet ik vanuit huis zoveel te beleven. Ik woon middenin de natuur en heb een eigen stukje bos. Daar pluk ik nu de vruchten van.” Els voelt zich echter nooit eenzaam. “Er is ontzettend veel verbondenheid; als je het maar ziet. Ik krijg dagelijks cadeautjes.”

De muzikanten kijken je echt aan; alsof ze speciaal voor jou zingen

“Ook jullie muziek is een cadeau. Ik kijk er elke dag naar uit. Het enthousiasme, de nummers die ik zo vaak herken. En dan de muzikanten! Ze kijken je echt aan. Je krijgt het gevoel dat er speciaal voor jou gezongen wordt.”

Logo_Stichting_de_Tijdmachine

Gouwe Ouwe Zomertour

Wil jij je bewoners muzikaal onderdompelen in een op maat gemaakt programma? Helemaal Corona-proof? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen!

Kijk hier voor meer informatie.

Gouwe Ouwe Livestream sessies

Onze muzikanten spelen iedere zondag van 14.00 tot 14.45 uur live op onze facebookpagina.

Van Willeke Alberti tot Trini Lopez en van The Beatles tot Johnny Jordaan. Heb je een verzoekje? Stuur ons dan een berichtje! Iedere dag worden er meerdere verzoeknummers gespeeld.

Persoonsgerichte zorg in De Tijdmachine

Stichting De Tijdmachine biedt verzorgings- en verpleeghuizen een maatwerktraject die ze in staat stelt beter aan te sluiten op de wensen en behoeften bewoners en zo concreet handen en voeten te geven aan persoonsgerichte zorg.

Kijk hier voor meer informatie

Benieuwd wat wij kunnen betekenen voor jouw zorglocatie? Neem dan contact op met Anne Elschot of Tim Trooster of bel 0570-832 880.

Vergrijzen zonder grijze haren

Benieuwd naar de effecten op de kwaliteit van leven? Wij lieten een onderzoek uitvoeren onder 500 ouderen.

Lees hier de uitkomsten