Projecten

Home Projecten

Onze projecten gaan uit van “waardig oud worden op eigen wijze”. Dat willen we allemaal. Voor onszelf, voor onze ouders, voor de ouderen van nu en de toekomst. Op eigen wijze zegt het eigenlijk al, waardig oud worden is voor iedereen verschillend. Wat maakt voor jou een fijne dag?

Het aantal ouderen neemt ieder jaar toe en de ‘nieuwe generatie ouderen’ wil meer maatwerk. Maatwerk in woonzorgcentra en verpleeghuizen maar ook in activiteiten en dagbesteding in de wijk. Zorg- en welzijnsorganisaties zien het als uitdaging om hiermee aan de slag te gaan. Wij hebben een concrete aanpak en projecten in huis die organisaties mogelijkheden geeft om (nog) beter aan te sluiten op de behoeften en bewoners op deze manier een fijne (oude) dag te bezorgen.

De Tijdmachine

Verbetertraject welzijn
6 tot 9 maanden
Zorglocaties, buurthuizen

In De Tijdmachine gaan we in gesprek met de ouderen over hun leven van vroeger, om vervolgens in te gaan op wat ouderen nu nog willen en kunnen doen. Met de uitkomsten gaat onze stichting samen met ouderen zelf, professionals, familie, vrijwilligers en partijen in de wijk aan de slag om de wensen en vragen van ouderen te realiseren.

Gouwe Ouwe

Dansen op Gouwe Ouwe
Eén dagdeel
Zorglocaties, buurthuizen

Bij Gouwe Ouwe staat contact centraal. Er wordt samen gezongen, gedanst en gesjanst, net zoals in de kroeg op het Rembrandtplein in Amsterdam of de Oude Veiling in Aalsmeer. Voor Gouwe Ouwe toveren we de locatie (woonzorgcentra, buurthuis, etc.) om tot een ouderwetse sixties-kroeg voor een middag of avond.

Buurthuis op Wielen

Persoonsgerichte wijkaanpak
 Per week inzetbaar
Zorg-/sociaal-maatschappelijke organisaties, gemeenten

DumDum en Deef laten op hun unieke persoonsgerichte manier thuiswonende ouderen weer meedoen in de eigen wijk! Ga je mee op reis?

Het Lab

Ontwikkeling nieuwe projecten
Doorlopend
Zorglocaties, buurthuizen

Wij blijven continu vernieuwen. Op basis van de uitkomsten van De Tijdmachine Amsterdam en Noord-Holland ontwikkelen we nieuwe projecten om beter aan te sluiten op de vraag van ouderen.