Home Projecten

Waardig oud worden op eigen wijze. Dat willen we allemaal. Voor onszelf, voor onze ouders, voor de ouderen van nu en de toekomst. Op eigen wijze zegt het eigenlijk al, waardig oud worden is voor iedereen verschillend. Wat maakt voor jou een fijne dag?

Het aantal ouderen neemt ieder jaar toe en de ‘nieuwe generatie ouderen’ wil meer maatwerk. Maatwerk in woonzorgcentra en verpleeghuizen maar ook in activiteiten en dagbesteding in de wijk.

Zorg en welzijnsorganisaties zien het als uitdaging om hiermee aan de slag te gaan. Stichting De Tijdmachine heeft een concrete aanpak in huis die organisaties mogelijkheden geeft om (nog) beter aan te sluiten op de behoeften en bewoners op deze manier een fijne (oude) dag te bezorgen.

De Tijdmachine

verbetertraject welzijn
6 tot 9 maanden
zorglocaties, buurthuizen

In De Tijdmachine gaan we in gesprek met de ouderen over hun leven van vroeger, om vervolgens in te gaan op wat ouderen nu nog willen en kunnen doen. Met de uitkomsten gaat Stichting De Tijdmachine samen met de ouderen zelf, professionals, familie, vrijwilligers en partijen in de wijk aan de slag om de wensen en vragen van de ouderen te realiseren.

Gouwe Ouwe

dansen op Gouwe Ouwe
 één dagdeel
zorglocaties, buurthuizen

Bij Gouwe Ouwe staat contact centraal. Er wordt samen gezongen, gedanst en gesjanst, net zoals in de kroeg op het Rembrandtplein in Amsterdam of de Oude Veiling in Aalsmeer. Voor Gouwe Ouwe toveren we de locatie (woonzorgcentra, buurthuis, etc.) om tot een ouderwetse sixties-kroeg voor een middag of avond.

Het Elpee Café

Crossley platenspeler met muziek
éénmalige aanschaf
overal inzetbaar
129,95 per stuk

Stichting De Tijdmachine presenteert ‘Het Elpee Café, draai je ook een plaatje mee?’ Stel je eens voor: samen luisteren naar de muziek van toen en samen herinneringen ophalen aan die vakantie of de eerste dans samen in de dansschool.

Het Lab

Stichting de Tijdmachine blijft zich continu vernieuwen. Op basis van de uitkomsten van De Tijdmachine Amsterdam en De Tijdmachine Noord-Holland ontwikkelen we nieuwe projecten om beter aan te sluiten op de vraag van ouderen.

Dit doen we met de hulp van verschillende partners en een groep vaste vrijwilligers. De projecten Gouwe Ouwe en Het Elpee Café zijn ontwikkeld in Het Lab. Daarnaast zijn er verschillende projecten in ontwikkeling. De laatste ontwikkelingen worden aangekondigd op de nieuwspagina.