Onze Vrijwilligers

Home Onze Vrijwilligers

Wij zoeken nieuwe vrijwilligers!

Onze projecten komen tot leven dankzij onze vrijwilligers die zich inzetten voor de stichting. Of je nou ‘King of the Dancefloor‘ of een opgeruimde krachtpatser bent, graag een goed gesprek voert of liever retro-hapjes serveert: wij zoeken jou!

Het hele jaar door kunnen we jouw hulp goed gebruiken. Een ervaring die je niet snel zult vergeten.

Wij houden van onze vrijwilligers! Daarom hebben we goede regelingen voor jou, zoals een reiskostenregeling. Ons vrijwilligersbeleid en gedragscode zijn van toepassing op iedereen die zich inzet als vrijwilliger voor Stichting De Tijdmachine:

Gezocht: Nieuwsgierige vrijwilligers in Deventer!

Met onze rijdende Tijdmachine, DumDum, reizen we door steden, dorpen en wijken. Bij een lekker warm kopje koffie of thee, draaiende plaatjes en een decor van de jaren 60 en 70 gaan we in gesprek met inwoners van Deventer. We zijn op zoek naar mooie verhalen over de wijk, de stad Deventer én de inwoners. Wie zijn zij? Wat hebben ze meegemaakt? Hebben ze een bijzonder talent of beroep? Hiermee halen we de thema’s op die in de wijk spelen en maken we verbindingen tussen inwoners, basisscholen en diensten in de wijk. Binnen dit project werken we samen met lokale partijen, zoals het Kunstcircuit, lokale basisscholen en het NOAD.

Lees meer over deze vacature
In maart 2022 staan we drie weken met onze rijdende Tijdmachine in verschillende wijken van Deventer:

• Week 11: 14 t/m 16 maart in Keizerslanden
  • Week 12: 21 t/m 23 maart in Zandweerd
  • Week 13: 28 t/m 30 maart in Sluiswijk

Een dag is ingedeeld in twee dagdelen van 10:00-13:00 uur en 13:00-16:00 uur. Lijkt het jou leuk om mooie gesprekken met wijkbewoners te voeren? Dan zijn we op zoek naar jou! Het is aan jou hoe vaak en wanneer je je wil inzetten. Het is op vrijwillige basis, reiskosten worden vergoed.

Jij

• Bent nieuwsgierig naar de persoonlijke verhalen
  • Volgt een waanzinnige workshop van 2,5 uur
  • Voert onvergetelijke gesprekken in een inspirerende omgeving
  • Wilt het leven van de wijkbewoners én je eigen leven nog waardevoller maken
  • Bent minimaal 2 dagdelen beschikbaar (een dagdeel duurt 3 uur)

Ga je mee op reis? Meld je beschikbaarheid bij iris@stichtingdetijdmachine.nl

Wil je liever sjansend en dansend je steentje bijdragen? We gaan de bovenstaande wijken ook op z’n kop zetten met Gouwe Ouwe! Kijk ook eens bij de vacature voor vrijwilliger bij Gouwe Ouwe.

Begeleiders Gouwe Ouwe

Het hele jaar door touren wij met onze waanzinnige professionele muzikanten door het land. We bezorgen ouderen de middag/avond van hun leven met dé hits uit de jaren 60. Deze middagen zijn veel meer dan livemuziek; wij brengen ouderen terug naar hun jonge jaren. De ruimte bouwen we om tot jaren 60 kroeg, we serveren oud-Hollandse hapjes en de muzikanten spelen briljante muziek van toen tegen een ouderwetse lambrisering.

Een nostalgische trip down memory lane.

Lees meer over deze vacature
De sixties komen weer tot leven dankzij onze enthousiaste vrijwilligers. Heb jij losse heupen, een vlotte babbel, een stem als een nachtegaal (of een onbeschaamde kraai)?Serveer je graag oud-Hollandse hapjes, ben jij een entertainer pur sang of juist een praktische muurbloem en wil jij je talenten inzetten als vrijwilliger bij Gouwe Ouwe?

Woon een waanzinnige muzikale middag bij, bezorg ouderen (én jezelf!) de middag van hun leven: ga samen met ons terug naar de sixties!

• Hebt affiniteit met ouderen
  • Hebt losse heupen of danst graag
  • Stapt op ouderen af om een praatje of dansje met ze te maken
  • Hebt een stem als een nachtegaal – of een onbeschaamde kraai
  • Houdt van oud-Hollandse hapjes maken en uitdelen
  • Bent een geweldige gangmaker, of juist een muurbloem die de wand prachtig versiert
  • Bent beschikbaar op één of meerdere Gouwe Ouwe middagen of avonden.

Sta je nu al te dansen? Bekijk hier onze tourdata en mail evelien@stichtingdetijdmachine.nl

Gezocht: Reisleiders

De Tijdmachine zoekt nieuwsgierige vrijwilligers die met ouderen een retourtje maken naar de jaren 60! In de Tijdmachine breng jij ouderen terug naar de geuren, kleuren en sferen van hun jonge jaren. Je maalt koffie in de ouderwetse koffiemolen, bewondert de typemachine en de sixties-minirokjes en maakt een dansje op de muziek van The BeeGees. Ondertussen vertelt de oudere zijn of haar verhaal: hoe zag zijn leven eruit in de jaren 60?

Wat maakte het leven zinvol?

Lees meer over deze vacature
Deze verhalen zijn ontroerend en hartverwarmend om te horen. Maar als reisleider ga jij verder dan het verleden; je vraagt de oudere wat hij nu zou willen doen. Wat maakt het leven nu nog de moeite waard? De uitkomsten van dit gesprek verwerk je in de Tijdcapsule. Deze uitkomsten gebruiken we om het (activiteiten)programma en het aanbod in de ouderenzorg te verbeteren. Als voorbereidingen op de prachtige gesprekken en voor het invullen van de Tijdcapsule volg je een workshop van Stichting De Tijdmachine.

• Hebt affiniteit met ouderen
  • Bent nieuwsgierig en hebt humor
  • Hebt een flinke dosis lef en creativiteit
  • Volgt een waanzinnige workshop van 2,5 uur
  • Voert onvergetelijke gesprekken in een inspirerende omgeving
  • Wilt het leven van een oudere én je eigen leven nog waardevoller maken
  • Bent minimaal 2 dagdelen beschikbaar (een dagdeel duurt 3 uur)

Bekijk ons reisschema en meld je beschikbaarheid bij  evelien@stichtingdetijdmachine.nl

Project ondersteuning

Voor onze projecten zijn we regelmatig op zoek naar vrijwilligers die ons kunnen helpen met fondsenwerving, flyeren of uitnodigingen versturen.

Ben jij handig, praktisch ingesteld en lijkt het je leuk om ons op kantoor in Deventer of in de wijk te helpen met hand- en spandiensten? Zet dan je talenten in om nog meer ouderen een geweldige (oude) dag te bezorgen.

Meer weten?
Hoe ga jij ons helpen? Mail het naar evelien@stichtingdetijdmachine.nl

Gezocht: Ambassadeurs

Ben jij het nieuwe gezicht van Stichting De Tijdmachine? Wij zoeken representatieve enthousiastelingen die ons als vrijwilliger vertegenwoordigen op beurzen en bijeenkomsten door heel Nederland. Daar laat je zien wie we zijn, wat we doen en enthousiasmeer je mensen voor onze projecten. Ben jij gedreven, communicatief vaardig, maatschappelijk betrokken en benaderbaar? Lijkt het je leuk om onze missie en visie uit te dragen? Wij leren je graag kennen!

Lees meer over deze vacature
Meld je nu aan als ambassadeur bij evelien@stichtingdetijdmachine.nl

Ervaringen van onze vrijwilligers

Vrijwilligers Stichting De Tijdmachine: contact met ouderen