Het werk van Stichting De Tijdmachine wordt mogelijk gemaakt door een groep enthousiaste vrijwilligers. Voor onze projecten zijn we altijd op zoek naar vrijwilligers die graag een steentje bijdragen.

Het team bestaat uit vrijwilligers tussen de 16 en 75 jaar met verschillende achtergronden. Van studenten tot gepensioneerden en ondernemers tot mensen met een parttime of fulltime baan. Vrijwilligerswerk bij Stichting De Tijdmachine is feestelijk, uitdagend en je kunt altijd van tevoren aangeven op welke dagen je mee wilt werken.

Op dit moment hebben we verschillende vrijwilligersvacatures:

De Tijdmachine zoekt reisleiders

De Tijdmachine zoekt nieuwsgierige reisleiders die met ouderen uit Zaandam een retourtje naar de jaren 60 willen maken!

Buurthuis de Bovenkruier, Sociaal Wijkteam Zaandam-noord, Evean en de Gemeente Zaanstad hebben de handen ineengeslagen om (nog) meer te doen voor ouderen in ’t Kalf. Vanaf 1 oktober staat daarom De Tijdmachine in Zaandam. We gaan naar 2 verschillende locaties, zowel naar Buurthuis de Bovenkruier als naar verzorgingshuis Nieuw Groenland.

Een reis in deze Tijdmachine staat garant voor een retourtje jaren 60. Retour, want via de verhalen uit het verleden wordt een brug geslagen naar het heden.

Door ouderen terug te brengen naar de geuren, kleuren en sferen van hun jonge jaren, realiseren ze zich hoe ze hun heden willen vormgeven. Ze delen hun verhaal, voorkeuren en verlangens aan de tafel die ze van vroeger kennen, door de luisteren naar de muziek waarop ze urenlang dansten of bedienen de ouderwetse koffiemolen. Bij de Tijdmachine draait het niet enkel om de herinnering, maar ook om de terugkeer; wat zou iemand heden ten dage nog willen doen? Hoe ziet een fijne dag eruit? Wat is belangrijk voor deze persoon?

Je verwerkt de uitkomsten van het gesprek op een tijdcapsule. De uitkomsten worden door ons gebundeld en gekoppeld aan verbeteringen in het (activiteiten)programma/aanbod en (informele) zorg.

Voor het afnemen van de interviews en het invullen van de tijdcapsule volg je een workshop van Stichting De Tijdmachine

Wat vragen we?

– Affiniteit met ouderen
– Nieuwsgierig & humor
– Lef & creativiteit
– Volgen van de workshop van 2,5 uur
– Afnemen van de interviews: 3 uur per dag
– Minimaal aantal dagdelen: 2

De planning

Workshops ter voorbereiding op De Tijdmachine:
18 september 13.30 uur op locatie Nieuw Groenland
24 september 13.30 uur op locatie Nieuw Groenland
25 september 09.00 uur op locatie de Bovenkruier
26 september 13.00 uur op locatie de Bovenkruier

De Tijdmachine op locatie:

• 1 oktober – Feestelijke opening: Tussen 14.00 en 16.00 uur wordt De Tijdmachine   feestelijke geopend op locatie de Bovenkruier.
  • 2 t/m 4 oktober – Interviewdagen:* De reisleiders nemen de ouderen mee op reis door De  Tijdmachine en nemen de interviews af.
  • 6 oktober – Feestelijke opening: Tussen 14.30 en 16.30 uur wordt De Tijdmachine feestelijk geopend op locatie Nieuw Groenland.
  • 7 t/m 10 oktober – Interviewdagen:*  De reisleiders nemen de ouderen mee op reis door De Tijdmachine en nemen de interviews af.

* Op deze interviewdagen is er altijd iemand van De Tijdmachine aanwezig.

Ga jij met ons mee op reis naar de jaren 60 of wil je meer informatie? Stuur dan een mail naar evelien@stichtingdetijdmachine.nl

Vrijwilligers Gouwe Ouwe

Vanaf maart 2018 gaan we weer op muzikale reis door Nederland. Dit kunnen we niet alleen. Lijkt het je leuk om samen met ons verschillende woonzorgcentra voor een middag of avond om te toveren tot een ouderwetse kroeg uit de jaren 60? Bij Gouwe Ouwe spelen onze muzikanten de muziek uit de jaren 60. Er wordt volop meegezongen, gedanst en gesjanst.

Vind je het leuk om ouderen in de watten te leggen en een dansje mee te doen? Geef je dan hieronder op of mail naar evelien@stichtingdetijdmachine.nl.

Zie je andere mogelijkheden om onze stichting te versterken? Stuur dan een berichtje naar evelien@stichtingdetijdmachine.nl. Wij brengen graag de mogelijkheden met je in kaart.

Ja, ik wil graag meer informatie over vrijwilligerswerk bij Stichting De Tijdmachine.