Het werk van Stichting De Tijdmachine wordt mogelijk gemaakt door een groep enthousiaste vrijwilligers. Voor onze projecten zijn we altijd op zoek naar vrijwilligers die graag een steentje bijdragen.

Het team bestaat uit vrijwilligers tussen de 16 en 75 jaar met verschillende achtergronden. Van studenten tot gepensioneerden en ondernemers tot mensen met een parttime of fulltime baan.

Vrijwilligerswerk bij Stichting De Tijdmachine is feestelijk, uitdagend en je kunt altijd van tevoren aangeven op welke dagen je mee wilt werken.

Op dit moment hebben we verschillende vrijwilligersvacatures:

De Tijdmachine zoekt reisleiders

De Tijdmachine zoekt nieuwsgierige reisleiders die met bewoners van Berkenstede een retourtje naar de jaren 60 willen maken!

Vanaf 24 februari staat De Tijdmachine in woonzorgcentrum Berkenstede in Diemen.

Een reis in deze Tijdmachine staat garant voor een retourtje jaren 60. Retour, want via de verhalen uit het verleden wordt een brug geslagen naar het heden.

Door ouderen terug te brengen naar de geuren, kleuren en sferen van hun jonge jaren, realiseren ze zich hoe ze hun heden willen vormgeven. Ze delen hun verhaal, voorkeuren en verlangens aan de tafel die ze van vroeger kennen, door de luisteren naar de muziek waarop ze urenlang dansten of bedienen de ouderwetse koffiemolen. Bij de Tijdmachine draait het niet enkel om de herinnering, maar ook om de terugkeer; wat zou iemand heden ten dage nog willen doen? Hoe ziet een fijne dag eruit? Wat is belangrijk voor deze persoon?

Je verwerkt de uitkomsten van het gesprek op een tijdcapsule. De uitkomsten worden door ons gebundeld en gekoppeld aan verbeteringen in het (activiteiten)programma/aanbod en (informele) zorg.

Voor het afnemen van de interviews en het invullen van de tijdcapsule volg je een workshop van Stichting De Tijdmachine

Wat vragen we?

– Affiniteit met ouderen
– Nieuwsgierig & humor
– Lef & creativiteit
– Volgen van de workshop van 2,5 uur
– Afnemen van de interviews: 3 uur per dag
– Minimaal aantal dagdelen: 2

De Tijdmachine landt op 23 februari in Berkenstede en wordt op zaterdag 24 februari tussen 14.00 en 16.00 uur feestelijk geopend. Van maandag t/m donderdag nemen de reisleiders de ouderen mee op reis door De Tijdmachine en nemen de interviews af. Op deze interviewdagen is er altijd iemand van De Tijdmachine aanwezig.

Ga jij met ons mee op reis naar de jaren 60 of wil je meer informatie? Stuur dan een mail naar evelien@stichtingdetijdmachine.nl

Gouwe Ouwe

Vanaf maart 2018 gaan we weer op muzikale reis door Nederland. Dit kunnen we niet alleen. Lijkt het je leuk om samen met ons verschillende woonzorgcentra voor een middag of avond om te toveren tot een ouderwetse kroeg uit de jaren 60? Bij Gouwe Ouwe spelen onze muzikanten de muziek uit de jaren 60. Er wordt volop meegezongen, gedanst en gesjanst.

Vind je het leuk om ouderen in de watten te leggen en een dansje mee te doen? Geef je dan hieronder op of mail naar evelien@stichtingdetijdmachine.nl.

Zie je andere mogelijkheden om onze stichting te versterken? Stuur dan een berichtje naar evelien@stichtingdetijdmachine.nl. Wij brengen graag de mogelijkheden met je in kaart.

Ja, ik wil graag meer informatie over vrijwilligerswerk bij Stichting De Tijdmachine.